Dags att planera

Resa / Sommar, födelsedag, förväntan, kroatien, längtan, planera, resa, schema, sol, solbränna, sommarlov, sommartid, stränder, tak, virka, äventyr / Permalink / 0
Nu snart så åker vi på semester. YES!! Så kul och så efterlängtat! så här dags om 21 dagar så lämnar båten hamnen i Göteborg . Min familj och våra vänner, bästaste K och L med sina pojkar, drar söder ut på äventyr... Till Kroatien! Där har ingen av oss varit förut och det ska bli så spännande. Förväntningarna är höga.

Så nu gogglas det för fullt på fina bilder för min del :)  Det viktigaste är redan framme och planerat för - Mina snorkelgrejer och vad som ska virkas - nu är det bara resten kvar...
Som jag nämnt tidigare så har min familj och jag så här års fullspäckat schema. Plumpen i mitt schema är takläggaren som skulle ha startat den 20 maj och vara klar den 21 maj - han har inte varit här än :(  Så jag går och muttra lite för mig själv på kvällarna och blänger upp på våra fula taktegel och vindskivor. De nya fina som vi stressat med att hinna få målade ligger klara sedan två veckor och tar plats i garaget. Och vi själva måste ringa och fråga när han kan tänkas dyka upp. och varför man är försenad. Tydligen är det för svårt att som företagare lyfta luren själv och informera sin kund. Inte heller förståelsen att man kanske helt pajar planeringen för någon annan finns.... Nä, jag är inte bitter... bara småsur.
Så då behöver man tänka på roligare saker. Som att min äldsta dotter blir tonåring på lördag och min minsta 9 år en vecka senare. Detta ska planeras och firas - så klart!! För finaste N är allt planerat (hoppas jag) och då är det bara lite fix kvar för finaste K. Efter det ska jag koncentrera mig på skolavslutning och packlistor. Matsalsbordet kommer att fyllas med allt som kan tänkas behövas. Det kommer att läggas till och plockas bort och vaktas som bara den så att mina tre fina tjej inte smyger med för mycket eller pajar min planering... Om det nu är möjligt :) Jag är en sådan som måste ha med mig "i fall att " packning. Så när vi kommer hem så kommer förmodligen hälften inte vara använt, men å andra sidan kommer jag vara lugn som en filbunke, för jag har alla mina "i fall att" (kläder framför allt) grejer med.
 
Har någon av er varit i Kroatien? Bra tips att dela med sig av? skriv en kommentar!

Liknande inlägg

Till top