Fler sjalar...

DIY, virkat / DYI, blomma, döskalle, garnrester, lila, lycka, rosa, sjal, sjöstjärna, vackert, virka / Permalink / 0
Det verkar som om jag har lite diller på sjalar just nu..
Fast det den rosa sjalen var det länge sedan jag började med. Jag hade surfat runt lite bland Youtube klipp och hittade ett fint och vackert mönster till en sjal. Kunde inte bestämma mig för om det var blommor eller sjöstjärnor det skulle förställa. Klippet kom från Donna Wolfes sida Naztazia.com och Youtube klippet hittar du här.
I garnkorgen här hemma fanns det ett litet nystan som passade perfekt till detta - men (som vanligt) så tänkte jag inte på att ett nystan inte skulle räcka  - även om man "bara" ska göra en skarf av det. Det jag inte heller räknade med var att det kunde vara slut i garnaffären. Naturligtvis ville ödet lära mig en läxa! Just den färgen jag behövde var tillfälligt slut och det skulle ta ett tag innan nästa beställning skulle göras. Så nu går jag och väntar på mitt Tilda garn nr 541.... Fast nu när jag tänker efter så är det nog dags för en tripp in till stan och se om det har kommit :)
Under tiden jag väntar har jag hittat ett annat vackert lila melerat garn  - Himalaya mercan batik - som jag köpte två av (för säkerhets skull)och som jag inte viste vad jag skulle ha till ( även detta typiskt mig)
Blev dock otroligt inspirerad av alla fina bilder på döskalle sjalar jag hittade en kväll när sporten dominerade tv-rutan. Jag hittade en toppen beskrivning på bloggen "Camillaslivsstil". Hennes jättebra turtorial hittar du här!
 
Ja, då sitter jag här med två påbörjade sjalar och inte så mycket tid..... Undrar vilken som blir klar först?? Lovar att lägga ut bild så fort det är blockat och klart.
Någon som har tips på hur man blockar sjalar på ett smidigt sätt när man inte har plats att ber ut sig?
 
Nu är det dags att tjata 3 töser i säng, hänga tvätt och säkert något annat innan det är dags att falla i 7 timmars koma :)
 
Kram till er alla
Miriam
 
 

Liknande inlägg

Till top