Istanbul!

Resa / Istanbul, Turkiet, flyga, förväntan, höst, lycka, resa, upplevelse, vackert / Permalink / 0
 
Yippiiii! Imorgon bär det av på min älsklings "40 års present resa"! Ca 5 härliga dagar i Istanbul. Har aldrig varit där förut och det ska bli spännande och kul att se alla fina platser man bara sett bilder på.
Givna utflyktmål är ju:
  • Hagia Sophia
  • Sultan palatset
  • den Blå moskén
  • Basarkvarteren
  • Båttur på Bosboren
  • Prinsöarna
Men vad mer får man inte missa?? Vad hinner man med?? Var finns den bästa maten?? Är hotellet bra?
Frågorna är många. 
Vi ska bo på ett hotell som heter Sura Hagia Sophia, mitt i den gamla stan och nära till de stora sevärdheterna. Från en granne, som varit där för inte så länge sedan, fick jag, nu i dagarna, höra att böneutroparna startar ca 04:30 och att de hörs rätt väl. Få se hur det funkar, är ju ledig och kan ju bara somna om eller......?😳
Men just nu är jag och min älskling fulla av förväntan. Vår tre kottar lämnar vi i Farmor och Farfars ömma vård och önskar dem lycka till 💞💕😁
 
Nu är det packa som gäller! (lite ångest laddat är det allt, men jag ska försöka stå ut 😜)
 
Kram så länge!
Miriam
 
 
 

Liknande inlägg

Till top