Kärleksknutar

DIY, virkat / DIY, beroende, kärlek, kärleksknut, kärleksknutar, länkar, lätt, sjal / Permalink / 0
Kärleksknutar är värkligen något för den otålige, den som vill se snabba resultat. Samtidigt som det är roligt och berodeframkallande.
För mig tog det en liten stund att komma underfund med hur det hela hänger ihop. På http://www.garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php hittade jag dock en bra video som jag kollade på några gånger, spolade fram och tillbaka, stoppade lite för att tänka och prova. Rekommenderar dock att inte använda mobilen... inte min i alla fall 😝. Så fort jag virkade längre än 10 sec, så gick låset in och så fick jag börja om i videon och hittar rätta stället där jag slutade senast. Fördelen med att använda datorn (som jag var för lat för att ta fram ) är att man ser ju lite bättre.... Men, men ..... rätt som det var hade jag kommit på det och kunde sedan inte sluta. Så fort det var lite tid över så satt jag och gjorde kärleksknutar.
Videon jag använde mig av kommer du till genom att klicka här.
 
Har hunnit göra två stycket sjalar i triangelform och av var sin garnsort bara för att se skillnaden... och lära mig lite hur mycket det går åt beroende hur stor man vill ha. Och mer kommer det att bli :) Sjalar och skarfar kan man inte ha för många av, speciellt inte när det finns så mycket fina färger 😍
 
Här är resultatet:
 
 
Denna är virkad i Viking Balder nr 466 
 
 
Denna är gjord i Helen färg 303, köpt på rusta .
 
Nu undrar jag om det finns mer man kan göra? Andra plagg ? Har ni några förslag ? Tipsa gärna !
 
Kram så länge 💕
Miriam 

Liknande inlägg

Till top