Att vänta....

Allmänt / Sommar, blå, byggnadsställning, februari, glädje, maj, ställning, sur, tak, väntan, väntar / Permalink / 0
Ja, denna väntan. "Den som väntar på något gott....."har man ju hört förut och det kan hända att jag själv yttrat dessa ord vid juletid. Och Ja! Det är skittråkigt att vara på den sidan som får ta och lyssna på sådant skitsnack. 
Sedan i februari har vi vetat att den 20 maj ska taket fixas. I torsdags när jag kommer hem hade man ställt upp byggställning kring huset - 17 dagar sent. Yes! Jippi! Hurra! Gött! Tänkte jag för mig själv. Äntligen! Kan jag nog ha sagt högt. Min älskling och jag var extremt nöjda över vetskapen att efter helgen så kommer man arbeta med vårat tak och allt kommer vara klart innan vi åker på semester.
Idag är det måndag och det är nog lätt uträknat att: Ja, vi har byggställning kring huset  - och - Nä, ingen har gjort något på självaste taket.
Varför börja fixa någons tak när man kan låta bli? Och när man ändå är igång kan man ju dessutom låta bli att höra av sig till sin kund... Vad tänker denna företagare med?  En massa saker kan jag tänka mig, men inte är det hjärnan i alla fall.... 
Har sagt det förut... jag är inte bitter bara sur och som den fega stackare jag är tänker jag skälla ut berörda när allt är klart - vill ju inte försena allt ytterligare. Taket är ju inte det ända man behöver tänka på i dessa tider
 
På plus sidan: Himlen är blå, gräset är klippt, rododendron blommar och så är det skolavslutning på fredag!
 
Kram Miriam
 
 
 

Liknande inlägg

Till top