Blir inte som man tänkt sig....

Allmänt / bil, bilen, gräs, gräsklippare, klippa, kväll, mys, mysa, mysigt, regn, tänka, virkning, äppelblom, åska / Permalink / 0
Nä - emellanåt så blir det inte som man tänkt sig......
Sitter här uppkrupen i soffan och lyssnar till familjesorlet, regnet och åskan utanför och har det rätt skönt ändå, även om eftermiddagen och kvällen inte blev som jag tänkt mig. I mina tankar, när jag satt i bilen på väg hem från jobbet, föreställde jag mig att jag kunde i lugn och ro avnjuta min pyttelilla kvälls mat (håller på med 5:2 och idag var en sådan där 2 dag....) eventuellt hänga en tvätt och sedan sitta och virka lite samtidigt som jag skulle klara av lilltösens läsläxa, sitta och prata med min älskling innan han sticker på affärsresa och i allmänhet ha det lugn och skönt.
Men när jag svängde upp på garageuppfarten så var det gräsklipparen som hälsade mig välkommen hem. Inne i huset sitter älsklingen iförd träningskläder och har telefonmöte - redo att ge sig av på löpträning med mellantösen så fort mötet är över. Med en blick på himlen utanför så inser jag att det bara är till att hasta i sig min pyttelilla måltid och svida om till grovjobbar kläder.....
Så gräset är klippt för andra gången på mindre än en vecka (av mig och jag förbannar faktum att gräsmattan är gödslad, för det växer som attan :( ), slagit i stortån i en stenkant så att det gör ont än, tvätten är hängd, läsläxan avklarad , insett att jag sprungit omkring ute med min tröja ut och in, skrubbat mig ren och tillslut hamnat här i soffan med datorn i knät.
Lite urlakad och härligt trött och kanske lite, lite besviken för att det inte blev som jag tänkt mig - för än så jag inte kommit i närheten av min virkning. Min älskling och jag har inte hunnit sitta och mysprata med varandra.
På agendan just nu så är det att fixa till antennen så att vi kan se på tv för något funkar inte. Älsklingen skyller på antennen och jag på boxern (allt startade ju när vi skaffade den vi har nu). Så nu känner jag mig som någon ur " Vi hade i alla fall tur med vädret ".
Ja, vad ska man säga -  I morgon är en ny dag och då .....
 
Kram
Miriam
 
 

Liknande inlägg

Till top