Mera Maybelle!

DIY, virkat / blomma, blått, coaster, fuga, garnrester, glas, järbo, lätt, maybelle, mugg, present, rött, underlägg, virka, virkat, virkning, vitt / Permalink / 0
När jag surfat runt på nätet har jag inte kunnat undgå att det är poppis att gör så söta glas/mugg underlägg eller coasters - kärt barn har många namn.
Så nu när jag varit hemma själv för att jobbet startat igen och min lilla familj är iväg och roar sig på egen hand.... Ja, då har jag även jag fallit för trenden.
Jag har använt mig av Maybelle mönstret som jag hittade på Annette Ciccarelli hemsida My Rose Vally. Garnet är Järbos Fuga. Virkat har jag med en 3,5 mm nål. Och vist blev de fina och söta! De var inte alls svåra att göra! Även en nybörjaren kan ta sig an dessa.
 
Här är mitt resultat...
 
 
 Passar nog bra som en liten present nu när vi ska åka bort i helgen ;)
 
Än håller värmen i sig, så simma lugnt!
Kram Miriam

Liknande inlägg

Till top