Då var det klart!

virkat / virka, virkat, väska / Permalink / 0
 
Yes! Jag är klar! Och rätt nöjd med den. Ska absolut testa hur den är att använda imorgon :)
Garnet jag använt är Molly, viknål 5. Mönstret till rutorna och inspiration hittade jag i "Snabbvirkat" av Susanna Zacke och Sania Hedengren. 
Om ni läste tidigare inlägg så blev jag rätt frustrerad över att min verklighet inte stämmer överens med boken. I boken stod använd virknål 5. När jag läste på garnets etikett så rekommenderar man viknål 7..... Inte särskilt smart av mig att inte läsa på garnets etikett, kanske jämföra och ifrågasätta. (lätt att vara efterklok...) 
 
Tja, jag virkar lite hårt ( har jag nyligen upptäckt). Hade jag använt nål 8 hade min verklighet kanske stämt bättre med boken. Men det får vi aldrig veta ;).
Tänkte kontakta förlaget alternativ författarna och påtala detta. Är ju lätt hänt att tryckfelsniss är framme och gör så det blir tokig....Har bara inte hunnit ditt. Kanske ett projekt för helgen. Jag gillar ju boken! 
 
Kram så länge 
Miriam 

Liknande inlägg

Till top