Tjejmilen 2015

Allmänt / familj, glad, springa, tjejmilen / Permalink / 0

Här har ni mig! Rödmosig, svettig, stolt och alldeles jätteglad !
Jag klarade att springa 10 km - 1 mil, för första gången - och det gjorde jag på tjejmilen 5/9 . Så nöjd  - även om de värkte som bara den i benen efteråt.
Var lite nervös över hur det skulle gå, hur jag skulle känna mig och vart motivationen skulle ta vägen när man blir omsprungen av en massa hurtiga och vältränade människor. Men jag behövde inte vara oroligt över huvudtaget. Alla möjliga sorters tjejer sprang! Allt från kort till lång, smal till tjock, gammal som ung, vältränade till de som inte såg lika vältränade ut (som typ jag),välklädda till "man tager vad man haver" sprang, gick eller gjorde båda delarna. Så underbart - detta är till för alla tjejer. Så det skall göras om! Redan nästa år och jag ska börja förbereda mig lite tidigare denna gång :) Och så har äldsta dottern lovat att springa också <3
 
Fast nu ska jag vila benen ett litet tag ;) och vänta in en garnleverans....
 
Må så gött!
Miriam

Liknande inlägg

Till top