Sommarväska

Allmänt, virkat / Arvid, Sommar, färger, hjärta, kärlek, lat, virka, virkning, virknål, värme, väska / Permalink / 2
 Man skulle kunna tro att jag bara har latat mig under denna härligt varma och soliga sommar. För med det mesta har jag faktiskt gjort just det, fast med lite garn och en virknål i händerna.
I början av sommaren hittade jag en beskrivning på en mysig sommarväska. På bilden nedan så ser ni den andra väskan jag har fått till med lite restgarner. Den första, som blev ljusgrön och turkos, startade jag redan på båten till Kroatien men har förtillfället ingen bild på.
Väskan är designad av Eva Pettersson och beskrivningen finns även på Mark & Kattens hemsida. Direktlänk till beskrivning hittar du här.
 

Det lilla hjärtat som jag virkat med hittade jag i butiken Bevara i Hjo. Den är gjord av Arvids föräldrar för att samla in pengar till hans fond. Arvid fick hösten 2013 leukemi och tyvärr hjälpte inga mediciner och behandlingar. Så i början av sommaren lämnade han sin familj i stor sorg och saknad.
Detta vackra lilla hjärta, som betyder så mycket, kunde jag inte låta bli att köpa och virka med som en påminnelse om vilken tur jag har. Att jag har friska och härliga ungar och att det finns de som drabbas av något så orättvist. Och självklart måste man stödja! Vill du också ge ditt stöd så hoppa hit.
 
 
Den första väskan springer lilltösen omkring med och nr 2 la äldsta tösen rabarber på. I och med jag är välsignad med tre töser så måste även mellan tjejen ha en .... och den är snart klar! Bara en liten bit av axelremmen kvar.
 
 
 
Kram till er alla i värmen!
Miriam
#1 - - Anitskij:

Jättefin väska! Så duktig du är!!

#2 - - Anitskij:

Jättefin väska! Så duktig du är!!

Svar: Tack! 😊
Miriam

Liknande inlägg

Till top