Kära Tomten...

Allmänt / Garn!, christkindl, fred, icebug, jul, ljus, snö, tomte, önskan, önskelista, örhängen / Permalink / 0
Kära Tomten och (jag garderar mig :) ) Liebes Christkindl!
 
Nu har barnen tapetserat kylskåpet med sina önskelistor så jag tänkte här passar min alldesel utmärkt. Så..... Här kommer den.... :
  • Tålamod
  • Tid
  • Garn ( i alla möjliga färger och former duger alldeles utmärkt)
  • Lite mera tid kanske
  • Kondition :)
  • Några kvadratmeter till i tvättstugan
  • Ett eget pysselrum
  • Lite till av det där tålamodet, det kan man inte få för lite av
  • Snälla barn har jag redan  - men en kurs i hur man plockar undan efter sig skulle inte skada, så det önskar jag mig till dem.
  • Virknålar
  • Väldoftande ljus
  • Badsalt
  • ca 1 m snö till julafton och att den får ligga kvar till strax efter sportlovet v 7, sedan är det ok att den smälter
  • Fred på jorden
  • Mat till alla som svälter
  • Ett par snygga Icebug stövlar om det nu kommer en massa snö (jag lever på hoppet)
  • Lite mera garn
  • Örhängen
  • Nämnde jag kondition...? ja, lite mera muskler också. (passar bra ihop)

 

Jag kommer nog på mera om tänker liten till. Får jag något av ovannämnda är jag oerhörd tacksam och glad.
 
Kram Miriam
 
 
PS Christkindl kom till oss på julafton när jag var liten och bodde i Österrike och är en katolsk tradition. Förresten.... Christkindl kom även efter att vi flyttat till Sverige, mest för att mina systrar och jag inte vill släppa den traditionen  :)  När det gäller jul håller jag hårt på traditioner och är lite bakåtsträvande. Jag vill att mina ungar ska få lika fina julaftnar som jag hade som barn!
Christkindl översatt till svenska är Jesusbarnet.

Liknande inlägg

Till top