Tillbaka i vardagen..

Resa / Istanbul, Turkiet, blå moskén, hagia sophia, imponerad, kakel, längtan, mat, mönster, turist, vackert / Permalink / 0
Jaha, då var men tillbaka i vardagen och det med råge.... Ett härligt fint kusindop i Stockholmstrakten är avklarad och lilla jag hade äran att få vara en av två faddrar. Detta tackar jag föräldrarna allra ödmjukast för!
Dessutom höstlov, lusangrepp på barnen hårbotten(blä, fy sjutton, och en massa fula ord till det, hatar dessa små kryp), vinterkräksjuka (stackars Nora!), jobb och alla träningar, tävlingar, musikskola, matlagning, klädtvättning..... ööö hmmmm ja, en massa avklarat sedan man kom hem från Istanbul. Är det ok att längta tillbaka!?!!!? Till denna underbara, fantastiska stad! Vi hade det så bra. Lediga och inte allt lata dagar. Vi njöt av goda frukostar, goda luncher och supergoda middagar. Turkiska mat, dvs det jag hann att smaka, var kanon.
Nä, nu får jag sluta tänka på mat...
Längtar tillbaka till alla vackert vi såg.... Vi gick runt och var imponerade och stundom stumma av förundran och beundran. Här kommer några utvalda bilder:
 
Den blå moskén...
Utsikt över Bosporen
Tänk att få ha sådant här vackert kakel här hemma någonstans !!
 
 
Jag rekommenderar varmt denna stad och åker gärna tillbaka när som helst!!
 
 
Kram så länge
Miriam
 
 
 

Liknande inlägg

Till top