Har jag gjort fel?

Allmänt, virkat / inspiration, lust, virka, virkat, väska / Permalink / 0
Något frustrerad...... 
Använder garn enligt beskrivning, likaså virknål.... Gjort precis som det står! Men ändå blir det inte som på bilden. 
 
Tråkigt! Den blir ju inte lika stor!
Det som skulle blir snabbvirkat blir ju helt plötsligt inte det. Nu är det ju inte så att allt är förstört precis. Jag kan fortfarande föja beskrivningen men resultatet blir en plutteväska. Med stor sannolikhet att det skulle se korkat ut om en vuxen kvinna spatserade runt med den. Alltså kommer den inte alls att användas. Och varför ska man göra något som inte används? Det är ju lika korkat det!
Det är här det där med snabbvirkat försvinner. Jag får göra X-antalet rutor till för att få den storleken vill ha. Be en bön om att det garn jag köpte för en gångs skull räcker och på något sätt hitta lusten att fortsätta med den. Med andra ord det kommer att ta tid.... Särskilt när jag inte alltid har tid att virka.
Usch vad negativ jag låter. Det inte alls så att jag helt tappat lusten att virka! Bara lusten att göra färdigt väskan. 
Det kanske hjälper att göra något annat litet emellan? 
 
Vad gör du när dylikt händer dig? 
 
Kram Miriam! 
 

Liknande inlägg

Till top