ugglor x 2

DIY, virkat / mössa, uggla, virka, virkat, virkning / Permalink / 0
Gott nytt år på er alla! 
Vilket fantastiskt år 2014 har varit. Nu är förhoppningar stora att detta år blir minst lika bra. 
 
Här kommer två  varianter på  ugglor:
Först en söt ugglemössa som jag gjorde till min systerdotter Engla i julklapp.
Mönster hittade jag på Camillas livsstil. En sida med massor av finfint att titta på och bli inspirerad av.
 Visst passa fina Engla bra i mössan!
 
När jag knåpade som bäst med mössan önskade sig Kajsa en egen uggla -  fast en som man kan krama och som är större än de jag gjort förut.... Så i mellandagarna, när det funnits lite tid över har jag freestylat lite och fått fram denna lilla/stora uggla till Kajsa.
 Så nu har hon något att krama  - förutom mig :)
 
Kram så länge

Liknande inlägg

Till top